pondělí 10. listopadu 2014

Telegram...

Při tradičním sobotním nákupním toulání s kamarádkami jsem si udělala velikou radost koupí této obálky telegramu:
Nejdříve jsem si myslela, že jde jen o obálku telegramu, zaslaného "Váženým Novomanželům Melchrovým, Louny, Pivovarská 42". Miluji knihy, časopisy, obrázky a ilustrace z doby před šedesáti a více lety, mám spoustu starých časopisů a knih, některé obrázky mám pověšené na zdech doma i na chalupě. Proto jsem z té krásné obálky s dobovým obrázkem byla jak u vytržení. Ale - ale k mému velkému překvapení se uvnitř té obálky skrýval nádherný blanket

s tímto textem, napsaným krásným starým písmem nějakou slečnou nebo paní na poště v  Lounech dne 18. 11. 1939:
                              Mnoho štěstí vašemu manželství přeje rodina
                                                      Vilhelmova
Pravděpodobně to ale byla slečna, protože vdané ženy v té době ve státních úřadech obvykle nepracovaly - bralo se to tak, že po svatbě se o ně má postarat muž a jako vdané by zabíraly místo a obživu těm svobodným slečnám...
To je půvabný doklad z doby, kdy podle mne měl svět ještě noblesu a řád...
Hodně pohody


Žádné komentáře:

Okomentovat