středa 12. února 2014

Medailonek

Když jsem chodila do prváku na střední škole, tak jsem tenhle medailonek vyškemrala na mamince. Nejásala, byla to památka po její babičce  - ale dala mi ho a já ho nosila  na sametce na krku.










Je hodně starý, dědeček (velký fešák) je vyfocený asi v uniformě Rakouska-Uherska, možná v době první světové války. To se většina narukovaných nechávala  fotografovat na památku pro rodinu - i  pro případ, že by se nevrátili domů...











Zrovna tak se nechávaly fotit jejich dívky a ženy, aby jejich obrázek měli vojáci pořád u sebe, nedovolil jim zapomenout na své milé doma a dodával jim sílu všechny hrůzy přežít...


Je škoda, že dnes vyjma svateb a booku modelek se už málokdo nechává fotografovat od profesionálů. Ty ateliérové snímky mají úplně jinou atmosféru a bylo hezké, když v bytech visely na zdi velké fotografie členů rodiny v krásných rámech.




Medailonek určitě není zlatý, nemá punc a v ohybech lety ztmavnul, dole dokonce praskl... ale je přesto pro mne krásný.

Přeji všem pohodový den

Žádné komentáře:

Okomentovat