pondělí 10. února 2014

Staré fotografie II.

Tuto zarámovanou téměř sto let starou kabinetní fotografii jsem si kdysi koupila v antikvariátu. Velice se  mi  líbila její atmosféra, to, jaké ve mne vyvolává pocity, náladu a představy. Dívka na ní je velmi mladá, odhaduji tak osmnáctiletá, krásná a něžně se usmívá. Mohla být fotografována u příležitosti narozenin či uvedení do společnosti. Její šaty zakrývá jemný šál, který si přidržuje uklidňujícím gestem obou rukou, na krku má dvě řady perel a na levé ruce jeden nebo dva širší prsteny - možná už je vdaná, tehdy se vdávaly dívky velmi mladé...



Zajímalo by mne, kdo je ta dívka, jaký měla život, ale to se už nedovím. Mám ráda tu dobu, ve které tato kabinetka vznikla -  pochází z Ateliéru Wildt, Praha 1, Příkopy 33...

A toto psal Českobudějovický deník c.z. dne 1.6.2008:

..."Fotograf Anton Wildt se usadil na Lobkovickém náměstí v roce 1901. Napřed v domě č. 5, potom koupil dům č. 6, kde měl ateliér a obchod s foto-potřebami. Anton (psal se též Antonín) Wildt patřil k předním fotografům ve městě. Podle prezentace své firmy to byl první největší fotografický ateliér na českém jihu. „Zhotovuje fotografie v době nejkratší a v provedením nejlepším. Velké obrazy se zvětšují dle každé podobenky až do životní velikosti. Dámské posice a osvětlení jest specialitou tohoto závodu. Množství díkůvzdání za skvělé fotografie. Doporučujeme tento prvotřídní závod každému, co nejvřeleji.“ V roce 1920 se Anton Wildt odstěhoval do Prahy (měl manželku ze Žižkova) a jeho ateliér převzal Josef Daneš."

 Hodně pohody

Žádné komentáře:

Okomentovat