pondělí 13. října 2014

Koláč

k nedělní snídani byl z krásných červených jablíček ze zahrádky:


Jako obvykle jsem zapomněla posypat jablka skořicí, tak jsem ji nasypala přes drobenku a přidala na zkoušku pár ořechů:
Vůbec to nevadilo - spíš naopak, koláč při pečení úžasně voněl skořicí, ořechy byly krásně upražené,
a já - jako vždy - jsem neodolala a z ještě teplého koláče jsem si kousek odkrojila na ochutnání:


Je moc dobrý, takový nadýchaný, zase jiný moučník s jablky, než je klasický linecký koláč nebo štrúdl.
Příprava je snadná a výsledek výborný. Jde o klasický hrnkový recept: 
2,5 hrnku polohrubé mouky,  1 hrnek cukru krupice,
1 hrnek mléka, 2 vejce, 1 prášek do pečiva a vanilkový cukr,
100 gramů rozpuštěného másla - smíchat, rozetřít na plech, na to asi 1,5 kg nastrouhaných jablek, skořici, podle potřeby cukr a navrch drobenka, péct při 180 °C cca 40 minut...


Hodně pohody
          

Žádné komentáře:

Okomentovat