středa 5. března 2014

Prstýnek

Z dětství si pamatuji, že se prodávaly obálky se "štěstím". Obvykle v nich byly takové laciné cetky, jako třeba jednoduchý pouťový prstýnek. Byl to obyčejný kovový  kroužek, na kterém  bylo pomocí čtyř nebo více paciček přichyceno barevné sklíčko místo kamínku. Nejoblíbenější mezi malými holčičkami byl prstýnek s červeným nebo modrým sklíčkem. Hledala jsem na netu, zda najdu obrázek takového prstýnku, ale nenašla jsem. Bohužel, dnes tam pro holčičky pod pojmem "pouťové prstýnky" byly buď bakelitové hrůzy nebo zlaté či stříbrné šperky se zirkony. Žádný takový obyčejný pouťový prstýnek, jaký si pamatuji z dětství, jsem nenašla. 

Už jsem psala, že mám ráda velmi obyčejné a jednoduché věci a ten prstýnek z dětství se mi vždycky líbil. Z tohoto důvodu jsem si před lety nechala u zlatnice dělat prstýnek, který měl vypadat jako ten pravý pouťový, jen ze zlata  a s nebarevným průsvitným sklíčkem. Zlatnici jsem ho nakreslila, ona tvrdila, že si na ty prstýnky dobře pamatuje a že ho udělá, ale místo sklíčka bude nějaký obyčejnější kámen... Bohužel, vyšlo z toho něco zcela jiného 
Prstýnek jsem převzala velice zklamaná, ale neměla jsem sílu dohadovat se s tou ženou, která najednou jakoby nevěděla, co je nakreslené na sáčku objednávky a co tedy měla udělat. To ovšem není nic proti tomu, že když jsem prstýnek vzala na ruku, tak se teprve ukázalo, jaký zmetek mi ta zlatnice udělala. Schválně, jestli to poznáte také:

 

Jisté je, že se nosit nedá, protože ten ostrý konec kamene přečnívá obroučku prstenu a zabodává se do prstu tak, že ho ani chviličku nevydržím mít na prstě .

Při hledání obrázku pouťového prstýnku jsem našla na http://www.humanart.cz tuto básničku, tuším, že autorkou je Twiggy. Básnička se mi moc líbi a přesně se hodí k mému smutku za zmizelými pouťovými prstýnky a tím i za zmizelým dětstvím:

Chuť marmelády
a letní vánek
tiše
pro vzpomínky
zpívá rekviem
za pouťové prstýnky

(Psst..
a mysli na mě)

S vůní peřin
a knihou hříchů
v náručí
pro dětské snění
zavírám svět
v teplo dlaní

(Psst..
a nezapomeň)

Dopis naděje
a oběť z lásky
tiše
pro vzpomínky
zpívá rekviem
za pouťové prstýnky..


autorka: Twiggy

Hezké dny 






Žádné komentáře:

Okomentovat