středa 12. března 2014

Výlet

do Prahy byl opět vícedenní a hlavně za kulturou. Ježíšek totiž přinesl kamarádce Evě lístky  na večerní představení Rusalky do Národního divadla a udělal i mně tím velikou radost - Honzík totiž na operu zrovna moc není, tak jsem druhý lístek zdědila ... Objednaly jsme si noclehy opět v hotelu Golf - mile nás  překvapil, protože od našeho posledního pobytu prošel   rekonstrukcí   ( jak je vidět - na chodbách dostal sluníčkové barvy)


Toulky Prahou jsme začaly jízdou další pražskou lanovkou -  z dolní budovy hotelu NH Praha k horní na vrcholu Mrázovky (lanovka je z roku 1996, dráhou dlouhou 156 metrů překonává výškový rozdíl 21 metrů mezi dvěma hotely z 205 na 256 metrů nad mořem). V dolní  části lanovka vede tunelem, ve střední části po mostní konstrukci, v horní části po zemi.
Z terasy horního hotelu je krásný pohled na Prahu:

 
 
Další den jsme jely k letohrádku Hvězda  a večer po příjemném posezení ve velmi milé společnosti v kavárně Slávia  jsme se už těšily do lože v přízemí naší Zlaté kapličky -  Národního divadla...
Představení bylo moc krásné, pěvecké výkony úžasné -  ale  "lyrická pohádka o třech jednáních" skladatele Antonína Dvořáka a libretisty Jaroslava Kvapila, jak je psáno v programu, dostala podle mne hodně hodně hodně nezvyklou scénu, choreografii, kostýmy i osvětlení - aspoň ukázka z programu opery ND:
Možná jsem příliš konzervativní, ale pořád mám před očima provedení Rusalky, které jsem viděla před mnoha lety v tradičnějším provedení a k té milostné smutné pohádce mi bylo bližší.

Hodně pohodové dny 

Žádné komentáře:

Okomentovat