středa 16. července 2014

Žaluzie

do zasklené lodžie bytu potřebuji jako sůl, ale nemůžu si vybrat. Nemůžu mít horizontální (kocourek má mezi skly mezeru na "vystrkování čumáčku na čerstvý vzduch") ani ty vertikální, které mi nabízeli. Na netu jsem  uviděla Áju Agnerovou dělat žaluzie s rozpočtem 52 korun na jednu. Návod je tak jednoduchý, že jsem vzala starou tapetu a zkusila to:
Místo děrovačky a provázku jsem použila silnou pevnou  bavlněnou přízi, jehlu na vlnu a provlékla bavlnu téměř naráz prostředkem všech záhybů a na ten konec, který visí dolů, jsem dala takovou tu kuželku, která se používá na zdrhnutí bund.  Takhle jsem do všech čtyř žaluzií věnovala  pouze cca 4 m oboustranné lepicí pásky, protože vše ostatní jsem měla doma. Ještěže jsem takový syslík a nic nevyhazuji :-)

Zatím jsem přišla na jednu nevýhodu - při větru nesmí být otevřena skla, jinak škvírou vítr těmi papírovými žaluziemi mlátí. Ovšem - to by dělal i s kupovanými a takhle mám čas zjistit, zda tohle je ta správná volba pro zastínění zasklené lodžie. A konce bavlny nesmí viset dolů - to by bylo něco pro drápky kocourka...
Hodně pohody

1 komentář:

  1. Pěkné žaluzie. Takové jsem ještě neviděla :-) . My máme na oknech klasické interiérové žaluzie , které jsme si objednali zároveň s okny z Pramos. Nedokážu si to bez žaluzií představit, byli bychom tu jak ve výloze, protože máme velká okna a dům u cesty.

    OdpovědětVymazat