pondělí 15. září 2014

Hrnčířské trhy

V neděli pršelo, bylo nevlídně, šedivě a smutně - přesto mám nádherný zážitek. Díky přátelům jsem se dostala do Berouna, prošli jsme Plzeňskou branou


















a po chvíli jsme se ocitli na Husově náměstí uprostřed hrnčířských trhů, největší hrnčířské akce v České republice. Byla jsem naprosto okouzlená tou bohatou ukázkou klasického rukodělného řemesla. Trhovci  svým zbožím zaplnili celé Husovo náměstí i přilehlé ulice a byla tu k vidění spousta nádherné keramiky nejen z různých měst Čech a Moravy, ale také ze zahraničí. Podívejte se na malou ukázku z té ohromné spousty tvarů a barev, které vykouzlily šikovné ruce řemeslníků:


















A po tomto posledním snímku mne zklamal foťáček - vůbec nevaroval, že už slábne a slábne a slábne jeho baterie, že tudíž mé (za chůze dělané) fotky nebudou ostré, že se dokonce zničeho nic sám vypne a už se nevzpamatuje... Takže zákon schválnosti zafungoval naplno a to nejkrásnější, co jsem viděla, jsem na fotkách nemohla zachytit - nádhernou tradiční moravskou modrobílou keramiku (s paní keramičkou jsme si krásně popovídaly), maďarskou nápaditou a barevně velice zajímavou keramiku a spousta dalších výrobků. Nestačila jsem vyfotografovat berounské náměstí s jeho půvabnými budovami, Pražskou branou a spoustu dalších krás. Inu, budu to muset napravit a  přijet příště. Trh byl o to krásnější, že tam byly pouze výrobky tradičních  řemesel - tedy hlavně keramika, košíky, šperky, pekařské a cukrářské výrobky, vína a medovina (zkrátka žádné asijské panoptikum, které je obvykle všude vidět) a doprovázela to příjemná živá hudba.  Příprava takové velké akce musí být velmi náročná a tady se vše povedlo na jedničku. 

P. S. 
1. Hrnčířské trhy v Berouně zorganizoval v roce 1997 (a organizuje dodnes) Vladimír Izbický (malíř, grafik, kreslíř, loutkař, šperkař, keramik a oděvní výtvarník, účastník mnoha evropských hrnčířských trhů a festivalů).  Konají se každý rok  na jaře (květen) a na podzim (září). Letos to byly již osmnácté hrnčířské trhy.

Hodně pohody 



Žádné komentáře:

Okomentovat