čtvrtek 18. září 2014

Hrnčířský trh ještě...

Kdysi mne okouzlily bílé porcelánové domečky, do kterých se dávají čajové svíčičky a pak krásně romanticky svítí. Několik jsem si jich postupně koupila, pak je sestavila do malé vesnice a propojila vánočními světýlky. Občas si je rozsvítím, moc ráda se na ně dívám, když svítí v temném pokoji - vyvolává to ve mně dojem zimy, malé zasněžené vesničky  s kostelíky a kapličkou předvánočním čase...

Kdybych nebyla tak posedlá bílou a neměla už ty své bílé porcelánové domečky, určitě bych si koupila tyto keramické, které jsem viděla na hrnčířském trhu v Berouně:




Jsou prostě nádherné...
Ve snaze najít bližší informace o autorech této krásné keramiky, vyhledala jsem si stránky obce Dolní Radechová , která je blízko Náchoda směrem k Červenému Kostelci - http://www.dolniradechova.cz/ a začetla se do jejich zpravodajů. Bylo to moc zajímavé čtení, od současných problémů přes historii obce z dob 2. světové války až po půvabné pohádky o Krakonošovi. Také jsem se dozvěděla, že manželé Petržilkovi dávají své keramické domečky jako pamětní dárek při každoročním vítání občánků. Krásný dárek, že? Tak se mi zdá, že se v této obci může příjemně žít... 

Hodně pohody



Žádné komentáře:

Okomentovat