úterý 10. prosince 2013

Porcelán

Některým věcem neodolám - třeba krajkám, výšivkám, porcelánu, obrazům... Má babička i maminka si potrpěly na hezký porcelán. Některý, ten obyčejnější, býval v kuchyni v prosklené vitríně kredence, jiný, cennější, v sekretáři v obývacím pokoji. Bohužel  většinu té křehké krásy  jsme  my, děti, svýma neobratnýma rukama postupně rozbily a zachránil se úplný jen jeden, ten nejsvátečnější, stříbrný. Já všechen jejich  porcelán jako malá holka milovala a  lásku ke "střepům" jsem po nich zdědila.   Před několika lety jsem na burze uviděla a koupila jeden "babiččin" servis a hned jsem si vzpomněla na dávno zmizelé krásné chvíle s ním spojené. Používám ho vždy v zimě na tzv. medvědí mlíčko, tedy na horké mléko s medem a rumem, které úžasně zahřeje:

...ve skutečnosti je mnohem krásnější, než na těchto fotografiích... 
...je hlavně krásný těmi vzpomínkami...

a takový servis používala babička na kávu pro návštěvy :
... má zvláštní hranatý tvar...
... trochu připomíná tvarem Art Deco...


Neodolala jsem a koupila si i toto torzo servisu nejen proto, že mi připomíná pohodu dětství, ale také proto, že má nádherné čisté linie. 





Hezký den všem  a děkuji za návštěvu...



Žádné komentáře:

Okomentovat