pondělí 23. prosince 2013

Přání...

přání se mají prý plnit nejen o Vánocích, jak trochu pozměním to, co se zpívá v jedné krásné písničce. Já si přeji už od července sníh, hodně sněhu - takového toho běloučkého, heboučkého, jiskřícího, chladivého... a tak si přání splním aspoň pohledem na ten zaznamenaný loňský sníh...


































... a chybějící bílou sněhovou nadílku si ve své mysli trochu nahradím poslechem nádherné písně Bílé Vánoce a pohledem na bílé ve větvičkách a na stromečku...


Já sním o vánocích bílých,
vánocích, jaké z dětství znám,
zněly zvonky     saní
a každé přání v ten den
splnilo se nám.

Já sním o vánocích bílých,
vánočním stromku zářícím,
světla svíček,  
jmelí a sníh,
tak byl krásný    
den o vánocích
Od útlého dětství miluji píseň Bílé Vánoce v podání úžasného zpěváka a velice krásného muže Rudolfa Cortése. Pouštěl ji můj tatínek na staré gramofonové desce a mám ji proto navždy s tímto nádherným sametovým hlasem  tak pevně zapsanou ve svém srdci, že jiné provedení mi není blízké...


Jsem ráda, že ji doplňuje  jemný text - žádné vyumělkování či přeslazené klišé si ta nádherná hudba nezaslouží. Autorem písně White Christmas je Irving Berlin, přistěhovalec z carského Ruska do Ameriky, který hudebně začínal jako zpívající číšník. Před mnoha lety se mi podařilo zachytit na video americký film z roku 1938  Alexander's Ragtime Band, jehož autorem (námětu i hudby) je právě Irving Berlin a který mne svou hudbou dodnes velice těší.

V čase adventu bychom měli vzpomínat na krásné a šťastné chvíle a milované lidi  a tyto vzpomínky nám pomohou dokreslit i melodie, které jsou nám blízké a milé.

Krásný předvánoční den všem lidem dobré vůle...

Žádné komentáře:

Okomentovat