pátek 1. listopadu 2013

Knihy


 jsou mou velikou radostí. Patří k ním i úžasné dílo paní Evy Uchalové  o české módě. Jde o čtyři (prozatím) knihy :
Česká móda   1780 - 1870 pro salon i promenádu


Z této knížky jsem si půjčila také ten modravý obrázek, který mám v úvodu svého blogu  - té kráse se nedalo odolat...
... a takhle jsem si nějak představovala dámy na prvním plese paní  Boženy Němcové na Žofíně...

a vzdávám poklonu dokonalosti, s jakou tato knížka i ty ostatní od paní Uchalové mne provázejí pečlivě sebranou krásou obrázků...



 Česká móda  1870 - 1918   od valčíku po tango

no řekněte, není to nádhera? 

Tato móda už je mi známější - vídám ji na  černobílých němých filmech z archivu pana Karla Čáslavského (Hledání ztraceného času je moc krásné a užitečné toulání starými časy)



Česká móda  1918 - 1939 elegance první republiky

... to je doba, která je mi nejvíc sympatická...

Na této výstavě jsem v Umělecko průmyslovém muzeu byla, viz dole vstupenka a katalog výstavy 

 a bylo to nádherné pokoukání na ty krásné skutečné oděvy, některé ještě celé ručně šité, vyšívané...
 V  knížce je psáno o časopise Eva, mám několik těchto časopisů
 ... dovedete si představit tu dobu, takový společenský večírek nebo ples, kde byly podobně oblečené  a učesané krásné dámy...
 Z výstavy jsem odcházela moc nadšená a tak pozdě, když už končila doba prohlídky.  Nadšená  zase ze mne byla  paní uvaděčka, která se usmívala, když mne viděla sehnutou u vitrín a studující každý šev, každý kousek těch vystavených oděvů. Hezky jsme si pak popovídaly o kráse vystavených exponátů.



Česká móda 1940 - 1970 Zrcadlo doby

Tak tahle móda už je nám dost známá,

 vidím v duchu filmy o Fantomasovi nebo Pitti, pitti,pa...
nebo něžnou Audrey Hepburn ve filmech Jak ukrást Venuši, Snídaně u Tiffanyho - to všechno mi připomínají ukázky této módy.

Tyto knížky si dokážu číst a prohlížet celé hodiny, jsou nádherné a děkuji paní Evě Uchalové za to potěšení z nich.


Mám obavu, že móda posledních let bude vojenská maskáčovina z vietnamské tržnice a nestojí za knižní zpracování...


Vaše

Žádné komentáře:

Okomentovat