čtvrtek 28. listopadu 2013

Vánoční stromeček

Když jsem byla malá, měli jsme  doma vždycky živý vánoční stromeček vysoký až do stropu. Doteď si vybavuji, jak byl celý byt provoněný jehličím a když se zapálily před rozdáváním dárků na tom velkém stromečku prskavky a svíčky, bylo to nádherné. Po letech jsem se zamyslela nad jepičím životem takového vánočního stromečku a symbolicky  přenechala radost z živého stromečku hlavně těm, kteří mají malé děti. Nejprve jsem si vypěstovala malý smrček - pichláček v květníku, který brzy hodně vyrostl a je dnes nastálo na dvorečku. Místo něj jsem dostala hodně starý umělý stromek, jehož ozdobením dodržuji formálně jeden ze symbolů českých Vánoc (i tak ve váze  míváme ozdobené velké smrkové větve).  Do převažující bílé barvy bytu se mi najednou stromek zdál hodně tmavý, tak jsem ho trochu vylepšila zbytkem bílé barvy. No, řekněte sami - nevypadá teď jako krásně zasněžený smrček? :-)


Zmatek, nepořádek, spousta různých krabic a krabiček plných vánočních ozdob - to je ráj pro kocourka a jeho drápky...
Vydatně pomáhal - zejména se mu líbilo prát se s bílými peříčky. Už mnoho let používám ke zdobení jen stříbrné kouličky a zvonečky, bílý perličkový řetěz, bílá peříčka  a  mé háčkované ozdůbky...
A tohle je už hotový ozdobený stromeček, který má hlídat malý andělíček - ale nehlídá, spinká...:-)

Hezký den všem.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat