středa 23. října 2013

Mls

ke kávě, který nedá žádnou práci, a přesto je dobrý - to je nepečený moučník "střecha". Většina lidí ho  moc dobře zná, dělá se na hodně způsobů. Nejčastěji je z obdélníkových sušenek a oslazeného  tvarohu  smíchaného se změklým máslem. Podle chuti, fantazie a dostupných dobrůtek se může tvaroh obohatit o různé přísady.  Místo tvarohu a másla se může použít oslazená hustá zakysaná smetana. Já dělala tu nejjednodušší a nejrychlejší variantu.
Nejprve jsem  alobal (může se použít třeba i  potravinářská fólie)  posypala trochou kokosu (to aby se sušenky nepřilepily), pak rozložila třemi řadami sušenky...

Důkladně jsem smíchala tvaroh s máslem, přidala trošku nastrouhané  citronové kůry a kokosu (občas přidám trochu mleté skořice, ale nejvíce mi chutná tvaroh ochucený malým sáčkem rozpustné kávy 3 in 1) a rozetřela ho téměř všechen na sušenky. Doprostřed jsem narovnala dva menší banány (může se přidat i jiné ovoce, nakrájené na kousky),  dala nastrouhanou čokoládu a nasekané ořechy (kdo má rád, může i  v rumu namočené rozinky)
a pak jsem pomocí alobalu jsem zvedla okrajové řady sušenek, až vytvořily trojúhelník.
Na závěr jsem trochou zbylého  tvarohu pomazala i obě strany "střechy" a posypala je kokosem (tím se tvaroh nelepí na alobal, do kterého jsem pak moučník zabalila). Vrch střechy se může ozdobit třeba jahodami..
Jindy jen ty postranní sušenky potřu rozpuštěnou čokoládou (na kterou se může pro okrasu také nasypat trocha kokosu) -  tím se zakryje to, že jde o "jen o sušenky" a výsledek vypadá moc hezky.
Hotový moučník se dává do lednice aspoň na dvě - tři hodiny  (sušenky změknou a jsou jako pečený piškot).

Já dnes potřebovala: 15 obdélníkových sušenek
                                500 gr tvarohu
                                170 gr másla
                                podle osobní chuti 100 - 150 gr moučkového cukru (můžete i více)
                                 2 banány
                                 hrst nasekaných vlašských ořechů
                                 nastrouhaná čokoláda,
                                 kokos..


Obvykle se první vrstva rozložených 15 sušenek  potře trochou tvarohu, přidá  se na každou potřenou sušenku druhá sušenka  (tedy dalších 15 sušenek) a na ně se teprve dá  zbylý tvaroh. Pak ten moučník víc drží pohromadě a je více "piškotový". Dnes jsem ale neměla dost sušenek, tak jsem jich dala jen jednu vrstvu.

Je to rychlé a dobré - tedy aspoň nám to moc chutná. :-)
Vaše

Žádné komentáře:

Okomentovat